Gry, które nie są zgodne z zapowiedziami

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 497
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 347 times

Re: Gry, które nie są zgodne z zapowiedziami

Post autor: itsthisguyagain »

cactusse pisze: 27 lip 2023, 13:58 Żałuję, że nikt mi tego nie powiedział wcześniej, musiałem wygrać samymi przewagami frakcji i jednym solidnym konfliktem z delikatną pomocą intrygi
Miałeś 7VP z frakcji?
No przy takim podejściu to szachy są również jak analiza kredytowa, bo przecież tam chodzi o to by znaleźć optymalny ruch.
Pewnego sylwestra miałem na dokładnie ten temat bardzo długą dyskusję z moją żoną. Jeśli szachy to optymalizacja to nigdy nie byłoby w nich poświęceń królowych.
Ale zakładając, że chodziło Ci o "głębię strategiczną", to jakoś nie widzę by Diuna: Imperium była w tej materii wybitna i lepsiejsza niż chociażby Dominion. Przy jej poziomie losowości i niewielkiej liczbie rund, wydaje mi się to być gra bardzo taktyczna, gdzie całe kombinatorstwo zamyka się w zakresie akutalnej rundy, a gracz próbuje wyciągnąć co się da z otrzymanej ręki, poczynań przeciwników i zawartości rynku w momencie złożenia się.
Zgadzam się, że DI jest bardziej w stronę taktycznych zagrań i strategie nie są tak oczywiste jak w innych grach. Możliwe, że nawet w Dominionie stategie sa bardziej widoczne i oczywiste ale DI jest sporo strategii.

Np strategia na wygrywanie konfliktów, strategie na zajmowanie 2-3 miejsca w konfliktach, strategia na kupowanie SMF, strategia na dominowanie frakcji, strategie uzależnione od kupionych technologii albo posiadanych intryg z VP,
ODPOWIEDZ