Strona 2 z 2

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 13:29
autor: Bludgeon
pingus pisze: 27 maja 2023, 17:39 Kislev to część Imperium być może?
Ogólnie skład bardzo solidny, dobrze uzupełnia pozostałe gry.
Kislev to osobne państwo, luźno wzorowane na ~15-17 wiecznej Rosji.

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 13:49
autor: Mr_Fisq
Rosji, Polsce, Czechach...

Ale pytanie brzmi raczej, czy w czasach w których dzieje się The Old World Kislev już istniał jako niezależne państwo. W sumie nie wiem czy jest już informacja w których latach oficjalnie dzieje się The Old World.

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 14:58
autor: pingus
Kislev w VI edycji był jako dostawka do imperium

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 16:03
autor: shadoxsas
Mr_Fisq pisze: 16 paź 2023, 13:49 Rosji, Polsce, Czechach...

Ale pytanie brzmi raczej, czy w czasach w których dzieje się The Old World Kislev już istniał jako niezależne państwo. W sumie nie wiem czy jest już informacja w których latach oficjalnie dzieje się The Old World.
Zgodnie z oficjalną stroną jak zapowiadali akcja dzieje się kilka dekad przed oblężeniem Praag więc Kislev powinien być już niezależnym państwem i może dodany zostanie później w dodatkach. W końcu zapowidzieieli jak na razie 9 frakcji.

Obrazek

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 16:17
autor: bosik111
Kislev nigdy nie był popularny i podejrzewam że w tej edycji się nie pojawi, prędzej zrobią coś w końcu dla Cathay, bo są im to szanse na zaistnienie jakoś na rynku chińskim. Zresztą CA odwaliło za nich robotę przy przygotowaniu jednostek i jakiegoś zalążka fabuły i potencjalnych jednostek do total Warhammer, więc bym się nie zdziwił.

Re: Warhammer: The Old World

: 16 paź 2023, 22:08
autor: Michal.s
Kislev pojawiał się w pierwszych zapowiedziach. Nie będzie wydany na starcie, natomiast będzie dodany jako frakcja w przyszłości.

Re: Warhammer: The Old World

: 17 paź 2023, 08:09
autor: Mr_Fisq
Trochę przecieków z 4chana i reddita:
- Premiera prawdopodobnie odbędzie się w lutym 2024.
- Pierwsze duże pudło (coś na kształt startera): Khemri vs Bretonia (185 GBP), drugie (późnym latem): Zielonoskórzy vs Imperium
- Imperium dostanie 3 nowe pudełka (prawdopodobnie: rycerze, działa, "militia" - imperialne pospolite ruszenie składające się z mieszkańców miast/straż miejska?)

Więcej można posłuchać np. tu:


EDIT:
Jeśli ktoś nie widział jeszcze nowych figurek do Bretonii to może nadrobić zaległości tutaj:
https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/

Z tymi udziwnieniami na hełmach rycerstwa to "trochę" przesadzili :roll:

Re: Warhammer: The Old World

: 20 paź 2023, 20:11
autor: Mazi88
Wspaniałe wiadomości, i zestaw startowy idealny. W końcu będę mógł odkurzyć swoje Tomb Kingi!

Re: Warhammer: The Old World

: 31 paź 2023, 09:51
autor: Mr_Fisq
Trochę o zasadach:
https://www.warhammer-community.com/202 ... the-rules/
struktura tury.

Re: Warhammer: The Old World

: 03 lis 2023, 12:26
autor: Assur
To oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale ja jestem tą sekwencją gry trochę rozczarowany. Miałem po cichu nadzieję, że wprowadzą jakieś elementy naprzemiennej aktywacji, nadadzą grze trochę więcej dynamizmu. A wygląda to na to samo co było w wielu edycjach Warhammera, tylko fazę magii wkomponowano w inne i zmieniono nazewnictwo.

No cóż, nadzieja umiera ostatnia, może jeszcze zdołają zrobić z tego ciekawą grę.

Re: Warhammer: The Old World

: 03 lis 2023, 18:02
autor: pingus
Ja tam się cieszę, jakby były ciekawsze zasady to jeszcze bym się skusił i wsiąknął, a tak? Do zapomnienia.

Re: Warhammer: The Old World

: 04 lis 2023, 23:38
autor: Golfang
Assur pisze: 03 lis 2023, 12:26 To oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale ja jestem tą sekwencją gry trochę rozczarowany. Miałem po cichu nadzieję, że wprowadzą jakieś elementy naprzemiennej aktywacji, nadadzą grze trochę więcej dynamizmu. A wygląda to na to samo co było w wielu edycjach Warhammera, tylko fazę magii wkomponowano w inne i zmieniono nazewnictwo.

No cóż, nadzieja umiera ostatnia, może jeszcze zdołają zrobić z tego ciekawą grę.
A mnie się 6 edycja podobała... Pewnie kupię ten starter - jakoś AoS mnie nie przekonał do siebie, może ten system mnie przekona?

Re: Warhammer: The Old World

: 06 lis 2023, 16:37
autor: Cyel
https://www.warhammer-community.com/202 ... g-columns/

Szarże losowe...więc tyle było zainteresowania z mojej strony :(

Ale pomysł z formacjami do walki i marszu doceniam.

Re: Warhammer: The Old World

: 07 lis 2023, 09:13
autor: Michal.s
No niestety, losowe szarże są konieczne. Innym rozwiązaniem jest brak możliwości ich mierzenia i "miarka w oku" jak 6tej edycji. W przeciwnym wypadku wszystkie szarże byłyby zbyt policzlane i mierzalne i moim zdaniem gra stałaby się straszliwie statyczna i "zachowawcza". Zauważ, że piechota szarżuje d6, a więc jest to dość niewielka losowość. Boję się tylko że kawaleria może być zbyt mocna przez tą szarżę na 2d6.

Re: Warhammer: The Old World

: 07 lis 2023, 10:23
autor: Cyel
Michal.s pisze: 07 lis 2023, 09:13 No niestety, losowe szarże są konieczne. Innym rozwiązaniem jest brak możliwości ich mierzenia i "miarka w oku" jak 6tej edycji. W przeciwnym wypadku wszystkie szarże byłyby zbyt policzlane i mierzalne i moim zdaniem gra stałaby się straszliwie statyczna i "zachowawcza".
To nie jest prawda. Dużo gier na zarówno mierzenie jak i statyczne zasięgi - Warmachine, Kill Team ale też praktycznie wszystkie planszówki z polami. Jeśli gra nie chce być tylko o tym "kto ma dłuższy threat range" powinna oferować szereg narzędzi i kontr, które pozwalają wolniejszym jednostkom rywalizować z szybszymi, bez jednoczesnego pozbawienia szybkości znaczenia. Sprytny designer coś takiego wymyśli, słaby polegnie i wsadzi losowość z braku innego pomysłu.

Pisałem o tym też na Dakka, więc po prostu zacytuję:
My main wargame is Warmachine and there threat ranges are static, but the game gives players a deep toolbox of things they can do to lessen the impact of the opponent having a few inches of threat range advantage. Baiting, jamming, sacrificing, redirecting, screening, using terrain, buffing/debuffing, clever scenario play ... all depending on players' decisions and choices. In my opinion it makes for a much more engaging game than a one where you just generate a random number to arbitrarily tell you whether what you are attempting to do makes any sense or not.

And even with Warmachine having both premeasuring and fixed ranges it is not my experience that threat range means everything, there are so many ways to counter that, despite the all or nothing nature of WM alpha strike (target destroyed on the charge is the default result) and the importance of scenario.


http://momentofclarity.eu/constance1-vs ... p-round-4/

I like this report as an example. Despite oppressive threat ranges and going first the Cryx player has his army carefully corralled, contained and taken apart by a much slower enemy. He loses because tactics, not because he didn't roll enough for his charges.

Re: Warhammer: The Old World

: 07 lis 2023, 11:26
autor: Michal.s
Moim zdaniem to działa w systemach skirmishowych, natomiast nie działa w bitewniakach gdzie niekiedy możesz mieć władowane pół armii w jednym oddziale i każdy boi się wykonać ruch. Moim zdaniem częściowo losowe szarże polepszają gry oparte na regimentach i manewrowaniu, ale to już moja opinia.

Re: Warhammer: The Old World

: 07 lis 2023, 11:38
autor: Cyel
Jednak w starym WFB tak naprawdę brak mierzenia przy szarżach miał niewielkie znaczenie. Tzn jeśli ktoś był szybszy to nie trzeba było specjalnej precyzji w oku, żeby zobaczyć, że to on zaszarżuje a nie zostanie zaszarżowany.

WFB miał też dobre mechanizmy do kontrolowania szarż - ucieczka przed szarżą, odginanie szybką kawalerią, przyjęcie szarży na tanią jednostkę i overruna w jednostkę za nią by w swojej turze zamknąć pułapkę od flanki, nie wspominając o wykorzystaniu magii czy strzelania by szarżującą jednostkę przyciąć nim uderzy. Wszystko to do kosza, bo random.

Wolałbym żeby reakcje na szarże czy teren były ważniejsze (np piechota sprawnie porusza się i broni w lesie a kawaleria nie) i scenariusze wymuszały przełamanie impasu w centrum - rozwiązanie TOW wygląda mi jednak na takie w stylu "myśleliśmy jak zaprojektować interesujące interakcje żeby wybór "szarżować czy nie" nie był oczywisty ale nie potrafiliśmy więc daliśmy rzut k6".

Re: Warhammer: The Old World

: 12 lis 2023, 19:12
autor: pingus
Michal.s pisze: 07 lis 2023, 11:26 Moim zdaniem to działa w systemach skirmishowych, natomiast nie działa w bitewniakach gdzie niekiedy możesz mieć władowane pół armii w jednym oddziale i każdy boi się wykonać ruch. Moim zdaniem częściowo losowe szarże polepszają gry oparte na regimentach i manewrowaniu, ale to już moja opinia.
Bitewniaki to tak naprawdę skirmishe, w których figurką jest cały oddział. To po prostu przeniesienie tej samej abstrakcji, zwykle z dodanymi udziwnieniami.

Ja się zgadzam, że wygląda to na leniwe projektowanie, z każdą kolejną informacją początkowe zainteresowanie spada. Ale też mam teorie, że te gry wcale nie są do grania, tylko raczej do zbierania/malowania. I mają grę dodaną raczej dla picu, niż dla tego, żeby w to ktoś faktycznie dużo grał.

Re: Warhammer: The Old World

: 27 gru 2023, 15:40
autor: DeValor
Oficjalna prezentacja zawartości zestawów startowych

https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/

Re: Warhammer: The Old World

: 20 sty 2024, 21:55
autor: Mr_Fisq
Temat się rozkręca - Cubicle 7 zapowiedziało RPG osadzone w czasach The Old World.
O tu:
https://www.facebook.com/Cubicle7Entert ... zSj5TXkf3l