brazylianwisnia pisze: ↑17 lut 2024, 17:19
Gemini 1.5 będzie chyba perfekcyjny do tłumaczenia zasad. Będzie można mu wgrać pdf z zasadami i wszystko wyjaśni:
Pobawiłem się tym dzisiaj, ale używałem SI "Copilot", bo jest wbudowana w Edge (korzystam z tej przeglądarki) i był to dla mnie najprostszy wybór. Na warsztat wziąłem instrukcję do "Kupców i Korsarzy"
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... rsarze.pdf
Oto wyniki mojej krótkiej "rozmowy" z SI. Moje pytania na różowo:
Ta strona to instrukcja do gry planszowej "Kupcy i Korsarze". Jak długo się gra i dla ilu osób jest przeznaczona?
Copilot
Ta gra planszowa, “Kupcy i Korsarze”, jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy. Czas gry zależy od doświadczenia uczestników i może wynosić około 45 minut na gracza1. Jeśli gracze zdecydują się na dłuższą rozgrywkę, mogą ustalić większą liczbę Punktów Chwały potrzebną do zwycięstwa, co wydłuży czas gry o około 10-20 minut na dodatkowy punkt.
Odwołanie: files.rebel.pl
1. Page 4 - Line 89
Ta strona: jakie są warunki zwycięstwa?
Warunki zwycięstwa w grze opisane na tej stronie są następujące:
- Zdobycie 10 Punktów Chwały: Gracz musi zdobyć 10 punktów chwały, przesuwając sześcian w swoim kolorze na torze chwały znajdującym się na dole planszy głównej.
- Działania przynoszące punkty: Punkty chwały można zdobyć poprzez pokonanie innego gracza lub Kapitana Niezależnego, sprzedaż ładunku, zdobycie dukatów podczas ataku na kupca, ukończenie misji, potwierdzenie plotki, czy zakup galeonu lub fregaty.
- Koniec gry: Gra kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie 10 punktów chwały. Jeśli więcej graczy zdobędzie 10 lub więcej punktów w tej samej turze, wygrywa ten z najwyższą liczbą punktów na torze chwały.
- Ukryte dukaty: Gracze mogą ukryć zdobyte dukaty w swoim porcie macierzystym, które na koniec gry mogą przekształcić się w punkty chwały.
To są kluczowe elementy, które określają zwycięzcę w tej grze.
Odwołanie: files.rebel.pl
Ta strona: co może zrobić gracz w swojej turze?
Na tej stronie opisane są różne akcje, które gracz może podjąć w swojej turze w grze planszowej. Oto podsumowanie kluczowych akcji:
- Ruch: Gracz może przemieszczać swój statek między akwenami lub do portu, z każdy ruch traktowany jako oddzielna akcja.
- Rozpoznanie: Umożliwia atakowanie statków w tym samym akwenie, w tym statków innych graczy, statków kupieckich i Kapitanów Niezależnych.
- Port: Podczas wizyty w porcie, gracz może sprzedawać i kupować ładunek, odwiedzać stocznię, rekrutować załogę, zdobywać plotki, podejmować misje i ukrywać dukaty (tylko w porcie macierzystym).
Każda z tych akcji może być wykonana tylko raz w turze, a gracz ma możliwość wykonania do trzech akcji w swojej kolejce. Akcje te są kluczowe dla rozwoju w grze i osiągnięcia celu, którym jest zdobycie 10 Punktów Chwały.
Odwołanie: files.rebel.pl
Ta strona: jak na czym polega emerytura?
Na stronie, którą przeglądasz, termin “emerytura” odnosi się do końca kariery pirackiej kapitana w grze planszowej. W kontekście gry, “emerytura” następuje, gdy kapitan osiąga pewien poziom bogactwa lub spełnia inne warunki określone w zasadach gry, co pozwala mu zakończyć swoją przygodę i potencjalnie wygrać grę. Jest to część mechanizmu rozgrywki, który symuluje zakończenie aktywnej fazy życia pirata i przejście do spokojniejszego okresu, podobnie jak emerytura w rzeczywistym życiu.
Odwołanie: files.rebel.pl
=======================================
Duża wtopa była przy pytaniu o Bronie Specjalne. W instrukcji sa one wymienione, ale Copilot miał z tym problem. W dalszych pytaniach wskazałem nawet konkretny numer strony, ale nadal nie umiał ich wymienić.
=======================================
Ta strona: jakie Bronie Specjalne występują w grze?
Na stronie, którą przeglądasz, wymienione są Bronie Specjalne dostępne w grze planszowej. Oto szczegóły dotyczące tych elementów:
- Żetony Broni Specjalnych: Można je nabyć w każdym porcie. Każdy gracz może posiadać po jednej sztuce każdej z trzech dostępnych Broni Specjalnych.
- Wykorzystanie: Bronie Specjalne służą do osiągnięcia przewagi taktycznej w walce.
Niestety, konkretnych nazw lub funkcji tych Broni Specjalnych nie podano w dostępnym fragmencie strony. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji, mogę spróbować pomóc w inny sposób.
Odwołanie: files.rebel.pl
Ta strona: opisz przykład walki
Na stronie, którą przeglądasz, znajduje się sekcja zatytułowana “Przykład walki”, która jest częścią instrukcji do gry planszowej. Oto skrócony opis tej sekcji:
- Przykład walki: Sekcja ta zawiera szczegółowy opis procesu walki w grze, w tym jak używać kości do testowania umiejętności i jak interpretować wyniki rzutów. Przedstawia krok po kroku, jak gracze powinni postępować podczas bitwy morskiej lub starcia załóg, włączając w to wybór akcji, obliczanie szkód i określanie zwycięzcy.
Niestety, nie mogę dostarczyć dokładnego tekstu z tej sekcji, ale mogę pomóc w zrozumieniu ogólnych zasad walki opisanych w instrukcji. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, mogę spróbować stworzyć przykładowy scenariusz walki oparty na zasadach gry. Czy chciałbyś, żebym to zrobił?
Odwołanie: files.rebel.pl